דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
אוונגרד : הטיפים שיהפכו את החיים שלכם לבריאים יותר

הטיפים שיהפכו את החיים שלכם לבריאים יותר

אספנו עבורכם כמה טיפים כדי לשמור על אורח חיים בריא

מאת: געש גרייף, סטודנט שנה ג' בבית ספר סמי עופר לתקשורת

במהלך הסמסטר, הלו"ז שלנו עמוס בלימודים, עבודה, תקופת המבחנים, חברים, משפחה ודברים נוספים המקשים עלינו לשמור על אורח חיים בריא. בגלל זה, החלטנו לאסוף עבורכם כמה טיפים שיקלו עליכם לעשות זאת!
1. הרבה מים: כמה פעמים שמעתם שבשביל לשמור על משקל תקין עליכם לשתות הרבה מים? אז תנו לנו לנפץ לכם את המיתוס, זה לא מדויק. עליכם להקפיד לשתות כשני ליטרים ביום אך שימו לב כי גם עודף מים אינו בריא ומעמיס על מערכות הגוף.


2. השתמשו במדרגות: אמצו לכם לפחות יום אחד בשבוע בו אתם עולים ויורדים אך ורק במדרגות ולא משתמשים במעלית כלל. הצלחתם להקפיד לעשות זאת במשך חודש? נהדר. המשיכו כך לחודש הבא ונסו להוסיף יום נוסף של עלייה במדרגות בלבד, מבטיחים שתרגישו בהבדל מיד.


3. שעות מסודרות: חברי נבחרת האופניים של המרכז הבינתחומי הרצליה ממליצים להקפיד על ארוחות בשעות מסודרות בזמן לימודים ואימונים. בנוסף, יש להקפיד כי לאחר 20 דקות של פעילות ספורטיבית יש לאכול אוכל עשיר בפחמימות.


4. להמעיט בשתיית משקאות ממותקים: נסו להוציא מהתפריט שלכם מיצים או משקאות ממותקים, צריכת משקאות אלו עלולים לגרום לבעיות מטבוליות וביניהם, להשמנה.


5. פעילות ספורטיבית: רוצים להיפגש עם חברים אחרי הלימודים? מצוין, עשו זאת במסגרת פעילות ספורטיבית כלשהי. המרכז הבינתחומי הרצליה ואגודת הסטודנטים מציעים חוגי ספורט שונים ומגוונים (חוגי Play, חוגים במרכז ״אפולוניה״ ועוד) ואף נבחרות ספורט מקצועיות, קחו כמה חברים אתכם ובצעו את הפעילות יחד, ככה אנחנו מבטיחים שלא ישעמם לכם כלל.
6. הליכה: קיבלתם שיחת טלפון ויודעים שהיא צפויה להיות ארוכה במיוחד? יופי, הפיקו ממנה את המרב. אל תשבו במהלך השיחה, נסו להיות בתנועה במהלכה וללכת ברחבי החדר. המטרה היא להגיע ל-5000 צעדים ביום וזו הזדמנות מצוינת לממש אותה.
דרך נוספת היא במידה וחניתם רחוק או אתם גרים במרחק של עד קילומטר מהקמפוס? אתם יכולים לנצל זאת להליכה בקצב מתון ולשמיעת מוזיקה, זו אחלה דרך לפתוח את הבוקר.
7. 20 לעיסות בכל ביס: כבר בזמן הארוחה חלק מהמזון מתעכל, רמות הסוכר בדם עולות, והמוח שולח איתותים על תחושת שובע עוד לפני סיום הארוחה, לכן מומלץ לאכול לאט וללעוס כ-20 פעמים את האוכל שלכם. כמו כן, מחקרים רבים הוכיחו כי אכילה איטית גורמת לתחושת שובע מוגברת ובהתאם צריכת מזון מועטת יותר.
8. עשו סיבוב: ישיבה ממושכת מגדילה את הסיכון להשמנה ולמחלות שונות. לכן, מומלץ אחת לשעתיים לעשות סיבוב קצר או לבצע מספר תרגילים אשר יעזרו בהפעלת והזזת הגוף. כיום, ישנן אפליקציות אשר מתזכרות אותנו שהגיע הזמן להפסקת פעילות קצרה. (למשל: Seven Minute Workout, Runkeeper)
9. Sharing is caring: שתפן את הסביבה בתהליך הטמעת אורח חיים בריא כך תצליחו לממש אותו מהר יותר ולעזור לחבריכם. הציעו להם לאכול בשעות שאתם אוכלים ואף כבדו אותם בדברים בריאים כדוגמת לחם דגנים, נשנושים ללא סוכר ועוד. 
 
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות

דואר אלקטרוני:  
אני מאשר קבלת ניוזלטר ועדכונים (דוא"ל, SMS)