דלג על פקודות של רצועת הכלים
דלג לתוכן ראשי
אוונגרד : לחדש – לחדש – לחדש!

לחדש – לחדש – לחדש!

באירוע סיום השנה של המעבדה לחדשנות במדיה הציגו הקבוצות את הפרוטוטייפים עליהם עבדו במהלך השנה וסיפרו על התהליך שעברו בדרך.

הקוביה הצבעונית בקומת המרתף שבבניין סמי עופר לתקשורת מושכת את תשומת ליבם של הסטודנטים במרכז הבינתחומי הרצליה באופן תדיר. רבים לא יודעים שהיא פרי תוצרתם של ד"ר אורן צוקרמן וד"ר גיא הופמן, המייסדים של ה'מעבדה לחדשנות במדיה', הפועלת בית ספר סמי עופר לתקשורת. המעבדה חוקרת את עתיד המדיה והטכנולוגיה באמצעות תהליך יצירתי בו סטודנטים, סגל ומנטורים מהתעשייה משתפים פעולה ליצירת פרוטוטייפים של חוויות מדיה וטכנולוגיה חדשניות. בכל שנה, סטודנטים מבית ספר סמי עופר לתקשורת ומבית ספר אפי ארזי למדעי המחשב, מציגים בערב ייחודי, את הפיתוחים עליהם עמלו במהלך השנה. 
 

 
אירוע הסיום של המעבדה לחדשנות במדיה משך אליו גם השנה סטודנטים רבים. אין ספק שמדובר באירוע בעל פופולאריות רבה, שהתעצם השנה בשל הסיקור הנרחב לו זכה באמצעי התקשורת השונים, ובהם: 'כלכליסט' ו'חדשות ערוץ 2'. 
 
פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי הרצליה פותח את הערב בדברים הבאים: "כל המייצגים שראינו כאן בלובי היא מרנינה. היום הזה מציין את הייחודיות של המרכז הבינתחומי הרצליה, שמייחדת גם את המעבדה ואת הפעילות בה. פעילות המעבדה מצריכה ידע, מחשבה אנליטית, יכולת של ירידה לפרטים והבנה של המרכיבים השונים, אבל שני דברים עומדים מעל כל אלה: יצירתיות, התבונה לחשוב בדרך עצמאית ושונה מהמקובל ומהאחר. התבונה הזו היא לא נחלת כולם ויש הרבה שמחנכים פשוט ללכת בתלם. אנחנו אומרים: תחשבו עצמאית. אבל בכך לא די, צריכה להיות לך העוצמה הפנימית לממש את היצירתיות. זה נשמע פשוט, אבל זו אחת הבעיות הגדולות אצל בני אדם. היכולת לקום ולעשות מעשה, לקחת רעיון ולהביא למימושו. רבים מפחדים מכישלון, תמיד יש בעיות בדרך. אנחנו מחנכים את הסטודנטים שלנו שלא לחשוש. אני רואה כאן היום ניצחון של החשיבה של המרכז הבינתחומי".
 
בחלקו השני של הערב ניתנת לכל אחת מהקבוצות המשתתפות הזדמנות לספר על ההמצאה שלה. ד"ר גיא הופמן, שמנחה את ההצגה מנצל במה זאת בכדי לשאול את הנציגים לגבי תהליך העבודה, עבודת הצוות והתוצר הסופי.
 


נציג הקבוצה של HOW TO YOU מדריך אינטראקטיבי לתפעול מכשירים בייתים, מספר "עברנו הרבה תלאות בדרך. קיבלנו בריף שמבקש למצוא חידוש בין מדיה לטכנולוגיה. אחרי שניסינו לממש שני רעיונות אחרים הגענו לhow to you . התהליך הזה, של להמציא ולממש רעיונות חדשים במהירות הוא מאוד חשוב ולמעשה אפשר להגיד שהדבר הכי חשוב שלמדנו הא לוותר על רעיון לא מוצלח".
 
MOOZOT  הוא אתר לשיתוף השראה ויצירה. נציגת הקבוצה מספרת:  "אנחנו מאמינים שלכולנו יש את הזיקה ליצירה וכולנו צריכים תמריץ, כדי להוציא אותה לפועל. האתר הוא פלטפורמה המאפשרת לאנשים להיות מקור השראה לאחרים. אנחנו בעצם נותנים מוזה שבועית שתעורר אנשים אחרים ליצור ".
 
INFRIDGE הוא מדף אינטראקטיבי העוזר לקבל את החלטות התזונה הנכונות ביותר למשתמש. המדף בנוי מנורות צבעוניות המאירות, בקידוד צבע, את המוצרים עם התכונות שהמשתמש מעוניין בהן. ד"ר הופמן שואל את אודי, נציג הקבוצה: "מה היה הדבר הכי מעניין שקרה לך השנה?" אודי משיב: "מבחינתי זהו הנושא הטכנולוגי. העבודה עם מערכות שונות בסלולר ואיך לשלב את הכל ביחד. עסקתי בהרבה תחומים שלא היתה לי אפשרות אחרת לבוא עימם במגע".
 
 אופיר מ- Mooderator,  מוצר שהחזון שלו הוא למפות את הגנום של האושר מספר על ה'שיעור לחיים' שקיבל: "למדתי שלפעמים צריך להיות קשוח כדי שדברים יקרו, במיוחד כשצריך לנהל הרבה מאוד גורמים".  
 
הרעיון של4T2  שואף לשלב את הצורך לשתף ולדווח בעולם רווי מידע עם הצורך האנושי להבעה עצמית פנים מול פנים. מדובר בחולצה משובצת בנורות זעירות שמאירות בתבנית של קוד על גבי חזיתה. באמצעות אפליקציה סלולרית ניתן לסרוק את הקוד ולהגיע לקישור ששיתף לובש החולצה או לכל תוכן אחר כמו הופעה חיה בפארק או המלצה לסרט. נציג הקבוצה מספר "לקח הרבה זמן עד שהגענו מהרעיון למוצר הסופי ".
 
ד"ר אורן צוקרמן מסכם את הערב: "כולם מנסים לפצח את השאלה מהי יצירתיות ומהי חדשנות. חלק אומרים שזה המוצר עצמו, התוצאה שאנחנו רואים בעיניים. אחרים אומרים שמדובר בתהליך ויש כאלה שאומרים שזה בכלל האנשים. התשובה היא שחדשנות ויצירתיות הן צירוף של ארבעת הרכיבים. המסקנה שהגעתי אליה היא שחדשנות היא תרבות. היום אני מרגיש מאוד גאה בסטודנטים ובכל השנה הזאת. אני מרגיש שזה קורה, שהתרבות הזו נוצרת. הקשר בין הסטודנטים, לסגל, לספונסרים ולמנטורים מוכיח את עצמו. הקשר בין כולם הוא סוד הקסם. אם ננסה כל הזמן להגדיר אותו, אולי נאבד אותו".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות

דואר אלקטרוני:  
אני מאשר קבלת ניוזלטר ועדכונים (דוא"ל, SMS)